Wymiana Amortyzatorów Tylnych i Gum Sprężyn – Opel Astra G – Manual – Aparts.pl

Wymiana Amortyzatorów Tylnych i Gum Sprężyn – Opel Astra G – Manual


https://www.youtube.com/watch?v=acbV3hm5N2o

Kroki postępowania:

1. Zakupujemy nowe amortyzatory tylne oraz gumy górne i dolne sprężyny w sklepie APARTS.pl – (polecamy!) – np. SACHS – 230 586 – obydwa są takie same, ew. KAYABA, MONROE
Zamówienie powyżej 200 zł macie wysyłkę GRATIS! Przy finalizacji zamówienia na stronie sklepu wpiszcie kod FORUMWIEDZY, może uzyskacie dodatkowy rabat 🙂

APARTS.pl Części Samochdowe
APARTS.pl Części Samochdowe

2. Zaciągamy Hamulec ręczny i ustawiamy bieg pierwszy
3. Blokujemy przednie koła klinami do kół lub drewnianymi klockami
4. Luzujemy śruby koła ( tylko delikatnie odkręcamy )
5. Podnosimy samochód podnośnikiem dowolnym, tak by koło było w powietrzu
6. Zabezpieczamy samochód klockami lub kobyłką i spuszczamy samochód na to zabezpieczenie, wyciągamy podnośnik!
7. Odkręcamy śruby koła i wyciągamy koło na zewnątrz
8. Podnosimy delikatnie wahacz tylny
9. Odkręcamy amortyzator tylny kluczem nasadowym lub gwiazdkowym nasadowym 14mm u góry i 16mm na dole, ew. dużymi oczkowymi kluczami
10. Wyciągamy amortyzator stary i odkładamy
11. Ściągamy sprężynę dwoma ściągaczami (nigdy jednym!), by sprężyna była delikatnie luźna na gumach
12. Opuszczamy wahacz tylny, wyciągamy podnośnik i naciskając na tarczę sprawdzamy czy już możemy wyciągnąć sprężynę z gumami, jeśli nie, to dociągamy ściągacze dalej, chwytamy 4 zwoje sprężyny ściągaczem.
DOBRA RADA: Warto pokręcić sprężyną ze ściągaczami, gumy odblokują się na czopach stalowych (odkleją się)
DOBRA RADA 2: Jeżeli chcemy sobie ułatwić ściągnięcie sprężyny, podnosimy także drugą stronę samochodu, dzięki temu wahacz tylny
będziemy mogli jeszcze niżej nacisnąć, przez co sprężyna jeszcze łatwiej zejdzie 🙂
13. Wyciągamy sprężynę jednocześnie dociskając ją w dół, by guma górna wyskoczyła ze stalowego czopa stalowego 🙂
14. Sprężyna na zewnątrz, czyścimy stalowe czopy z  brudu i ew. konserwujemy
15. Nakładamy gumę górną i dolną na sprężynę
16. Wkładamy sprężynę na swoje miejsce dociskając wahacz w dół jednocześnie, sprawdzamy czy dolny zwój sprężyny wszedł we wgłębienie gumowego elementu dolnego, czyli nie zaskoczyła sprężyna z gumy dolnej.
17. Montujemy nowy amortyzator na dole śrubą 16mm, tłok u góry, zbiornik na dole, góra śruba 14mm, dół śruba 16mm, amortyzator możemy sobie ręką wcisnąć, by wszedł w górne mocowanie.

Dolną śrubę dokręcamy wg instrukcji, gdy auto stoi na kołach, ja się do tego nie zastosowałem i nic się negatywnego nie stało, ale pisze co wiem.
18. Podnosimy wahacz dolny, tak by górne mocowanie amortyzatora zrównało się z otworem amortyzatora i móc wsadzić śrubę górną, by móc dokręcić śrubę.
19. Odkręcamy ściągacze ze sprężyny i sprawdzamy, czy sprężyna naszła na gumowy element dokładnie, czyli we wgłębienie w gumie, to bardzo ważne!
20. Montujemy koło skręcając śruby, a gdy stoi na kołach dociągamy wszystkie śruby koła, 110N*m i w drogę 🙂 – SZEROKOŚCI 🙂

EFEKTY POZYTYWNE: Od razu poczujecie, że auto się nie buja :), jest stabilne, trzyma się lepiej drogi, czuć to na zakrętach, rondach.
W samochodzie jest ciszej, tylne zawieszenie pracuje znacznie ciszej! Polecam amortyzatory SACHS, jakość maksymalna, kosztuje nie wiele więcej niż konkurencja.

Wymiana Amortyzatorów Tylnych i Gum Sprężyn - Opel Astra G
Wymiana Amortyzatorów Tylnych i Gum Sprężyn – Opel Astra G

Potrzebne narzędzia i części:

Amortyzatory tylne 2 sztuki, 2 gumy górne sprężyny i 2 gumy dolne sprężyny
Podnośnik hydrauliczny lub trapezowy, ew. fabryczny gwintowany
Kliny do kół przednich minimum 4 sztuki
Kobyłka lub klocki drewniane
Porządna grzechotka, im dłuższa tym lepsza np. 1/2 cala
Nasadki (zwykłe lub gwiazdkowe) 14, 16
Młotek – do ew. pomocy przy odkręcania śrub
Ściągacze do sprężyny, by bezpiecznie i szybko wyciągnąć sprężyny (chwytamy 4 zwoje sprężyny)
WD40 – środek do penetracji śrub, gwintów
Krzesełko do wygodnego siedzenia 🙂

W filmie błędnie nazywam belkę tylną wahaczem, wybaczcie, uczę się 😉

A tu materiały uzyskane przeze mnie dla Was odnośnie momentów Nm = N*m dokręcania nakrętek kluczem dynamometrycznym 🙂

Momenty dokręcania nakrętek sachs amortyzatory ForumWiedzy.pl

Momenty dokręcania nakrętek sachs amortyzatory ForumWiedzy.pl

Na naszym kanale ForumWiedzy.pl macie także film z Wymiany Przedniego Amortyzatora w Opel Astra G, tak samo KROK PO KROKU 🙂 – zobaczcie

A tu poczytajcie, fotki dodatkowe w artykule są: http://www.forumwiedzy.pl/wymiana-amortyzatorow-przednich-opel-astra-g/

Wszelkie zakupy części samochodowych polecam Wam wykonywać tylko i wyłącznie w sklepie internetowym www.APARTS.pl  jest to najlepszy sklep internetowy z częściami samochodowymi, gdzie kupicie wszystkie potrzebne części w bardzo dobrych cenach, zamówienie od 200 zł, to wysyłka GRATIS do klienta, maksymalna współpraca firmy z klientem, bezpieczeństwo zakupów i dostawy! Pod koniec każdego zamówienia w sklepie internetowym www.APARTS.pl w miejscu na wpisanie kodu promocyjnego, wpisujcie zawsze FORUMWIEDZY, być może dostaniecie dodatkowy rabat na wszelkie zakupy 🙂

Jeżeli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, pytajcie w komentarzu pod filmem na YouTube, postaram się odpowiedzieć ja lub inni widzowie naszego kanału, którzy wspierają samodzielne naprawy i pomagają sobie na wzajem poprzez kanał ForumWiedzy.pl.

Galeria zdjęć z wymiany:

Pozdrawiam Serdecznie

Bogdan

Views: 281

Posted by ForumWiedzy

Entuzjasta nowoczesnych technologii pod każdą postacią. Praktyk, który weryfikować musi wszystko i wszędzie. Dodatkowe zainteresowania: Informatyka, Elektronika, Elektryka, Motoryzacja, czyli technika pod każdą postacią. Redaktor naczelny, właściciel i twórca ForumWiedzy.pl oraz twórca i prowadzący kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, na którego łamach znajdziesz recenzje, testy, poradniki wideo.

Website: https://www.forumwiedzy.pl