Nie wymieniaj tarcz, póki nie sprawdzisz czujnikiem zegarowym i liniałem krawędziowym powierzchni piasty! Jeżeli teraz biją Tobie tarcze hamulcowe, to je zdejmij, zrób porządek z piastami, tarczami, oczyść wszystko, zweryfikuj i złóż wszystko dokładnie i korzystaj z klucza dynamometrycznego, a Twój problem może zniknąć od razu. I to nie jest żart.
Oczywiście wymontuj i oczyść lub wymień na nowe prowadniki zacisku hamulcowego i osłony gumowe kurzowe, by pracował poprawnie, czyli by klocki na 100% dociskały równo do tarczy hamulcowej z obu stron podczas hamowania. O takich podstawach chyba nie trzeba powtarzać.
Mam nadzieję, że dzięki tej radzie zaoszczędzisz sporo pieniędzy, zanim wymienisz tarcze. Sama wymiana tarcz pomoże tylko na kilkaset lub kilka tysięcy km i problem wróci jeśli nie sprawdzisz powierzchni piasty i oczywiście działania zacisku hamulcowego z obu stron danej osi.
Zawsze piastę i tarczę hamulcową trzeba weryfikować czujnikiem zegarowym i liniałem krawędziowym! ZAWSZE!
Views: 9