Wymiana przegubu, półosi, osłony – Opel Astra G – Manual – APARTS.pl
Film krok po kroku dodaje się do mojego kanału FORUMWIEDZY.PL na YouTube, za kilka godzin powinien być udostępniony, jest wszystko pokazane jak dla laika, już teraz subskrybujcie, a dostaniecie mail, gdy tylko będzie dostępny. 30GB – 3 godziny, wszystko pokazane całkowicie 🙂
Narzędzia:
Głęboka nasadka 30mm z długim kluczem przedłużonym do odkręcenia koronowej nakrętki półosi
Klucz 19mm płaski i 18mm drugi klucz osobny płaski, oczkowy lub nasadowy na grzechotce
Klucz płaski 15,13,21,22
Części zamienne (np. przeguby, osłony, opaski osłon, smar do przegubów, półoś, ew. końcówka drążka, nowe karętki – wg potrzeb)
Kątówka na wszelki wypadek (do przecięcia śruby drążka kierowniczego, gdyby się przekręcała, a inne opcje zawiodły)
Klucz dynamometryczny do dokładnego dokręcenia nakrętek wg instrukcji
Środek do czyszczenia tarcz hamulcowych, wd40, środek do czyszczenia przegubów ze smaru, np. benzyna
Kleszcze do zaciskania opasek zaciskowych lub zwykłe jak na filmie
Młotek gumowy
Dobre rady:
- Przed odkręcaniem dowolnych nakrętek, śrub warto psiknąć WD40, czyli środkiem penetrującym, ułatwiającym odkręcanie, ale gdy chcemy zakręcić śruby lub nakrętki, gwint i wszystko musi być suche i pozbawione smaru lub WD40, bo możemy uszkodzić gwint nie czując oporu wkręcając!
- Jeżeli odkręcamy jakąś nakrętkę, to po demontażu przykręćmy ją z powrotem, by gdzieś nam się nie zawieruszyła.
Instrukcja krok po kroku (w filmie na moim kanale ForumWiedzy.pl na YouTube szczegóły całej operacji pokazane krok po kroku):
- Ściągamy kołpak felgi (jeśli istnieje)
- Wysuwamy aluminiowy czop podważając np. wkrętakiem płaskim po troszku z każdej strony aż się wysunie cały
- Wysuwamy zawleczkę z półosi przegubu zewnętrznego, by móc odkręcić nakrętkę koronową
- Psikamy WD40 na nakrętkę koronową, by łatwiej się odkręcała (potem czyścimy półoś przegubu i nakrętkę do sucha przed wkręceniem.
- Popuszczamy nakrętkę koronową nasadką głęboką (w zestawie jest zbyt krótka, trzeba kupić osobno ok 24 zł z firmy NEO lub TOPEX w sklepie) 30mm na długiej przedłużce, np. klucz teleskopowy 1/2 cala do kół na stacji za 24 zł lub w markecie Castorama, albo dynamometryczny lub jeszcze dłuższy, im dłuższy tym łatwiej będzie się odkręcać.
- Popuszczamy śruby kół kluczem do kół, najlepiej teleskopowym jak wyżej 17mm nasadka
- Podnosimy samochód odpowiednio go zabezpieczając na dwie wysokości podnośnika, tak by samochód był mocno przechylony, dzięki temu wygodniej będzie się nam pracować oraz gdy wyciągniemy półoś, a dokładnie przegub wewnętrzny ze skrzyni przekładniowej, olej przekładniowy się nam nie wyleje, nawet kropelka.
- Odkręcamy śruby koła i zdejmujemy koło, możemy sobie je dodatkowo pod auto podłożyć na w razie W.
- Odkręcamy nakrętkę koronową półosi, a dokładnie przegubu zewnętrznego, będzie z oporem zapewne, stąd klucz się przyda 30mm nasadka wcześniej wykorzystywana.
- OPCJA, GDY KTOŚ WYMIENIA PRZY OKAZJI KOŃCÓWKĘ DRĄŻKA KIEROWNICZEGO, odkręcamy nakrętkę na drążku kierowniczym, jednocześnie kontrując drążek kierowniczy z tyłu, warto wcześniej popsikać WD40 nakrętkę na drążku i drugą przy zwrotnicy i gwint za nią, ułatwi to odkręcanie. UWAGA! Należy zaznaczyć precyzyjnie, gdzie obecnie końcówka drążka kierowniczego się znajduje na drążku, tak by nowy był w idealnie tym samym miejscu – po wymianie TRZEBA jechać zrobić zbieżność!, by było idealnie. Teraz odkręcamy nakrętkę na drążku, by móc końcówkę drążka zdemontować, czyli odkręcić. Odkręcamy nakrętkę kluczem płaskim 21mm i kontrujemy z tyłu drążek by się nie kręcił! kluczem 13mm, przyda się pewnie młotek, jak nakrętka się poluzuje, nie odkręcamy dalej, nie ma potrzeby, bo i tak ją będziemy zaraz odkręcać by wymienić na nową, chyba że zostawiamy starą. Teraz odkręcamy nakrętkę na końcówce drążka w zwrotnicy 17mm
- GDY KTOŚ NIE WYMIENIA KOŃCÓWKI DRĄŻKA, jedynie odkręca nakrętkę kluczem 17mm przy zwrotnicy i wysuwa końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy.
- Odkręcamy końcówkę drążka (można liczyć ilość obrotów, by o tyle samo wkręcić nową końcówkę drążka.
- Wkręcamy nową końcówkę drążka kierowniczego na miejsce i dokładnie odmierzamy miejsce w którym powinna zostać wkręcona, tak jak przed odkręceniem sobie zaznaczyliśmy za pomocą suwmiarki, miarki, metra lub jakiegoś elementu prostego z zaznaczeniem pomiędzy np. uszczelką gumową na drążku i końcem końcówki drążka kierowniczego. UWAGA, jeśli wykręcicie starą nakrętkę z drążka i wkręcicie nową, sprawdźcie czy am taki sam rozmiar, bo jeśli mierzyliście do nakrętki, to gdy jest mniejsza, to odległość się też zmniejszy, dlatego lepiej liczyć od gumy do drążka a nie nakrętki, warto wstawić nową nakrętkę gdy jest w komplecie z końcówką drążka kierowniczego.
- Dokręcamy delikatnie nakrętkę kluczem 13mm zakontrowany o półoś lub inny element i kluczem 22mm (wcześniej był 21, bo była inna nakrętka stara) dokręcamy nakrętkę do końcówki drążka jednocześnie kluczem 15mm trzymając nieruchomo końcówkę drążka, całość opiera się o zwrotnicę (nie wsadzamy jeszcze na stałe końcówki drążka do zwrotnicy, tylko na chwilę, by dokręcić lekko nakrętkę, pełne dokręcenie zrobimy na końcu, gdy będziemy montować na stałe do zwrotnicy.
- Zweryfikujmy teraz odległość końcówki drążka do gumy, czy na pewno jest tak samo, jak było przed demontażem końcówki drążka starego.
- Końcówkę drążka kierowniczego odkładamy na bok.
- Odkręcamy drążek stabilizatora od amortyzatora, pomiędzy amortyzator i gumę wkładamy klucz płaski 19mm i nie ruszamy nim w ogóle, ma być nieruchomo!, a na nakrętkę nakładamy klucz 18mm płaski, oczkowy lub najlepiej nasadowy na grzechotce (NIE UŻYWAMY UDARU!) i odkręcamy nakrętkę, z tyłu klucz płaski ma być nieruchomo!
- Wyciągamy drążek stabilizatora z amortyzatora, pewnie się nie uda od razu, bo amortyzator mocno trzyma, dlatego wystarczy podnośnikiem podnieść wahacz od spodu delikatnie, by amortyzator się docisnął i drążek stabilizatora wychodzi bez żadnego oporu (nie uderzamy młotkiem, no chyba że siebie po głowie! 🙂 ) i lekko odkładamy w prawo.
- Odwracamy sobie delikatnie zwrotnicę w lewo, by znaleźć nakrętkę śruby trzymającej zwrotnicę na sworzniu przegubowym wahacza.
- Odkręcamy nakrętkę i wyciągamy śrubę z uchwytu zaciskowego zwrotnicy kluczami 18mm
- Zwalniamy podnośnik pod wahaczem, by wahacz swobodnie wisiał.
- Odwracamy zwrotnicę znowu w prawo, by móc wbić płaski wkrętak pomiędzy uchwyt zaciskowy, by móc rozłączyć sworzeń wahacza pchając go w dół od uchwytu zaciskowego, w razie co wahacz uderzmy przez trzpień lub wkrętak w dół, to sam się odłączy od uchwytu zaciskowego.
- Teraz wahacz pchniemy w dół lub dobijamy w dół przez drugi wkrętak młotkiem i sworzeń wyjdzie z zacisku bez problemu i jak to się stanie, odchylamy zwrotnicę od wahacza do siebie
- Zdejmujemy przegub ze zwrotnicy – piasty – wkrętak nakładamy na koniec przegubu i kilkukrotnie uderzamy młotkiem i sam wychodzi bez oporu z piasty i wyciągamy przegub z piasty, zwrotnicę ciągniemy do siebie, by zrobić więcej miejsca na wysunięcie przegubu zewnętrznego z piasty. Przy wyciąganiu przegubu z piasty, wyjdzie gruba podkładka, odkładamy na bok, potem się przyda.
- Zwrotnicę obracamy maksymalnie w lewą stronę, tak by mieć łatwy dostęp do wyciągnięcia i wsadzenia całej półosi z przegubami.
- Wysuwamy całą półoś z przegubami albo podważając pod autem przegub wewnętrzny kluczem do kół od skrzynki przekładniowej, albo po prostu chwytamy dwoma rękoma półoś i szarpniemy do siebie porządnie i wyskoczy przegub wewnętrzny ze skrzynki przekładniowej, gdzie trzyma się na wieloklinie, który ma pierścień metalowy, który trzyma przegub wewnętrzny w skrzyni (bez problemu się uda, olej się nie wyleje, bo bardzo mocno przechyliliśmy samochód)
- Tak wygląda przegub wewnętrzny z zaznaczonym pierścieniem zabezpieczającym przegub wewnętrzny w skrzyni przekładniowej, ten pierścień można wymienić na nowy, ale nie jest prosto dostępny, zatem można zostawić stary na miejscu
- A tak wygląda wejście od strony przegubu do skrzyni przekładniowej, czyli wieloklin oraz dookoła pierścień z uszczelką gumową, też element wymienny, gdyby się coś lało podczas jazdy, to pewnie uszczelka padła i trzeba ten element wymienić.
- A tak wygląda miejsce, w którym zaciska się pierścień zabezpieczający na przegubie wewnętrznym w skrzyni przekładniowej w mechanizmie różnicowym, przy okazji pokazuję jak wygląda ten pierścień zabezpieczający na przegubie wewnętrznym.
- Teraz pokażę Wam jak wyglądają pierścienie SEGERA, które rozchylamy szczypcami SEGERA do pierścieni i wtedy bez problemu wysuwamy półoś z przegubu i tak samo wkładamy półoś do przegubu po ew. czyszczeniu, wymianie lub dodaniu smaru. Jeżeli osłona była uszkodzona, to do smaru pewnie dostał się piach i do przegubu także, zatem należy cały przegub wyczyścić i smar wymienić na nowy, oczywiście wszystko robimy dbając, by kurz, brud się nie dostał do przegubu oraz nowej osłony gumowej. Przegub wewnętrzny i zewnętrzny ściągamy tak samo. Stare osłony gumowe możemy rozciąć nożycami lub wysunąć z półosi, gdy ściągniemy przegub dowolny. Żeby znaleźć pierścień segera, należy usunąć smar z zewnątrz papierowymi ręcznikami np., wtedy ukaże się naszym oczom pierścień, który rozchylamy i półoś się wysunie.
- Tak wygląda półoś, przegub wewnętrzny i zewnętrzny, czyścimy wszystko bardzo dokładnie, wręcz na błysk, najlepiej papierowymi ręcznikami (dużo ich trzeba) i środek do rozpuszczania smaru, może być też benzyna.
- Wciskamy smar do przegubu ok. połowy tubki lub woreczka, wsuwamy półoś i rozchylamy pierścień segera, wtedy dociskamy półoś i wskoczy do wielowpustu/wieloklinu – wsunie się, usłyszycie lub nie takie CYK, czyli pierścień SEGERA wskoczy we wpust w półosi i wtedy mamy półoś w przegubie, następnie zakładamy nową osłonę przegubu i dociskamy do osłony resztę smaru i nakładamy osłonę gumową na przegub.
- Zaciskamy NOWE opaski zaciskowe (nie na śrubkę!) na przegubie i półosi. Tutaj należy przyłożyć szczególną uwagę, by wszystko było jak trzeba, warto kupić opaski x2, gdyby coś pękło lub się uszkodziło, musi być idealnie. Najpierw napinamy na maksa rękoma aż wskoczy ząbek do dziurki, potem zaciskamy kleszczami i potem młoteczkiem zbijamy ząbek i gotowe 🙂
- Całość czyścimy papierem kuchennym dokładnie, szczególnie przy połączeniu osłony gumowej z przegubami i półosią, by nie było tam smaru oraz w przegubie wewnętrznym wpust na uszczelniacz w skrzyni przekładniowej.
- Teraz nakładamy olej przekładniowy na wielowpust przegubu wewnętrznego i wkładamy całość do skrzyni przekładniowej, jeśli nie mamy oleju przekładniowego do naszego silnika, to wkładamy palucha do skrzynki przekładniowej i bierzemy stamtąd olej na czysty palec i nakładamy na przegub wewnętrzny, na wielowpust na tyle na ile się da.
- Nakładamy na obudowę zewnętrzną przegubu wewnętrznego trzpień lub rurkę i gumowym młotkiem dobijamy przegub wewnętrzny do skrzyni przekładniowej, by wskoczył pierścień zabezpieczający na przegubie do frezu w skrzyni, o którym wcześniej pisałem.
- Teraz pozostaje wszystko robić w odwrotnej kolejności, czyli wsadzić przegub zewnętrzny do piasty na zwrotnicy, zwrotnice ciągniemy do siebie i łatwo wejdzie, teraz nakładamy zwrotnice na sworzeń wahacza przegubowy, wystarczy wahacz odchylić w dół, nałożyć zwrotnicę i wsadzić sworzeń do uchwytu, ew. od spodu można klupnąć młotkiem, istotne by był wkrętak płaski wbity w rozszerzalny uchwyt, co ułatwi sprawę, dalej to już wkręcenie śruby do tego uchwytu i skręcenie, jeśli by trudno wchodziła, to lekko puknijcie w dół lub górę wahacz, by okrągłe miejsce na powierzchni sworznia pasowało do śruby. Reszta to dokręcenie drążka stabilizatora do amortyzatora, końcówki drążka kierowniczego do zwrotnicy, wsadzenia podkładki grubej na półoś przegubu zewnętrznego, nakręcenie nakrętki koronowej z siłą 120Nm, wsadzenie zawleczki, nałożenie aluminiowego czopa, nałożenie koła i dokręcenie do oporu, postawienie auta na kolach i dokręcenie kluczem dynamometrycznym każdej śruby momentem 110Nm.
- Teraz jazda testowa i gotowe 🙂 – teraz trzeba pojechać zrobić zbieżność, czyli geometrię kół.
Mam nadzieję, że ten bardzo dokładny poradnik przyda się każdemu, kto będzie chciał różne kombinacje operacji wykonać z półosiami, przegubami wewnętrznymi, zewnętrznymi, pierścieniami segera. W filmie na samej górze tego artykułu na naszym kanale ForumWiedzy.pl na YouTube macie wszystkie te szczegóły dokładnie pokazane i omówione, zachęcam zobaczyć cały film, a każdy sobie poradzi z niezbędnymi pracami!
Zobaczcie film https://www.youtube.com/watch?v=Ogbsyax2b5I , w którym pokazuję krok po kroku wszystko to co opisałem, całość trwa 3 godziny, ale film zaspokaja w informacje każdego, nawet kompletnego laika, który np. chciałby wymienić przegub wewnętrzny samodzielnie :).
Wszelkie części zamienne oraz narzędzia kupujemy w motoryzacyjnym sklepie internetowym www.APARTS.pl – bezpieczeństwo zakupów oraz szybkość realizacji zamówienia i świetne ceny to podstawa tej firmy! – POLECAM!
Zapraszam do subskrypcji mojego kanału ForumWiedzy.pl na YOUTUBE, gdzie zamieszczam wiele poradników jak samemu naprawić swój samochód. Kliknij w link i kliknij czerwony guzik SUBSKRYBUJ na YouTube i przejrzyj inne filmy na kanale, znajdziesz tam sporo ciekawego materiału!
————————————————————————————-
English – google translate:
Replacing the pivot axle shafts, covers – Opel Astra G – Manual – APARTS.pl
Tools:
30mm deep socket wrench with a long sustained to remove the castellated nut driveshaft
Key 19mm and 18mm flat second key separate flat, ring spanner or socket wrench to ratchet
Wrench with 15,13,21,22
Spare parts (eg. The joints, covers, band covers, lubricant for joints, driveshaft, if necessary. Tip of the rod, new ambulances – according to your needs)
Kątówka just in case (to cut the screw rod if he turned the, and other options have failed)
The torque wrench to tighten the nut exact instructions
Cleaner brake discs, WD40, cleaner joints lubricant, e.g.,. Benzine
Forceps for clamping hose clamps or simple like a movie
Rubber hammer
Good advice:
Before loosening any nuts, bolts should psiknąć WD40, or penetrant, facilitating unscrewing, but when we want to tighten the screws or nuts, thread and everything must be dry and free of grease or WD40, because we can not feel the threads stop screwing!
If you unscrew a cap, after removing the przykręćmy it back to somewhere we did not misplaced.
Step by step instructions (in the video on my channel on YouTube ForumWiedzy.pl details of the operation shown step by step):
Take off the cap wheels (if any)
We put forward challenging the aluminum pin eg. Slotted screwdriver little by little on each side until it comes out all
We put forward the cotter pin from the axle shaft outer joint to be able to unscrew the nut
PSIK WD40 on nut to more easily odkręcała (then clean the joint and driveshaft nut to dry before screwing.
Loosen the nut cap deep (in the set is too short, you have to buy separately about 24 zł with TOPEX NEO or in a store) 30mm long the extension, eg. 1/2 inch telescopic key to the wheels on the station for 24 zł or in the supermarket Castorama or torque, or even longer, the longer it will be easier to loosen.
Loosen the wheel bolts wheel wrench, the best telescope as above 17mm cap
Raise the car properly securing it for two lift height so that the car was heavily tilted so that will be more convenient for us to work and where we draw the driveshaft, namely internal joint with the gearbox, gear oil we will not spill even a drop.
Unscrew the wheel bolts and take off the wheel, we can additionally be to plant for the car in case of W.
Unscrew the drive shaft nut and outer joint carefully, you will probably resisted, hence the key will be useful 30mm
OPTION WHEN SOMEONE IN THE MARGINS OF exchanged Tie Rod, unscrew the nut on the tie rod, simultaneously countering the rear of the steering rack, it is worth popsikać WD40 nut on the stick and the other at the switch and thread behind her, facilitate loosening. NOTE! It should be noted precisely where he is currently Tie Rod End is located on the stick, so that the new ideal was the same place – after replacing NEED to go do !, convergence would be perfect. Now unscrew the nut on the stick to be able to remove the tie rod end, or unscrew. Unscrew the nut and 21mm open-end wrench in the back bar counters would not hovering! 13mm wrench, hammer might be useful as a loose nut, do not unscrew on, you do not need it anyway because we just unscrew to replace it with a new one, unless we leave the old one. Now unscrew the nut on the end of a crossover 17mm rod
WHEN SOMEONE do not replace the tie rod end, only unscrew the nut with a 17mm socket and extends the crossover steering tie rod end from the knuckle.
Unscrew the tie rod end (you can count the number of rotations to about the same screw a new tie rod end.
Screw the new end of the rod into place and carefully measure out a place in which should be screwed, as we indicated before unscrewing itself with calipers, ruler, meter or a simple element indicating between eg. Rubber seal on the stick and the end of the rod tip. Note, if wykręcicie old nut from the rod and wkręcicie new, check whether am the same size, because if mierzyliście to the nut, then when is smaller, the distance is also reduced, so better count from rubber to stick and not the nuts, you should insert a new when the nut is complete with rod tip.
Gently tighten the nut wrench 13mm zakontrowany of the driveshaft or other element and key 22mm (earlier he was 21, he was a different nut old) Tighten the nut to the tie rod ends 15mm wrench while still holding the tie rod end, all based on the crossover (not yet permanently Put the tip Stick to the Crossover, just for a moment to tighten the nut lightly, full of tightening we do at the end, when we are permanently mounted to the steering knuckle.
Now verify this distance the tip of the rod to the rubber, are you sure it is the same as it was before removing the old tie rod ends.
The tip rod put it aside.
Unscrew the stabilizer bar from the shock absorber between the damper and rubber put 19mm wrench and do not move it at all, it has to be motionless !, and we put on the nut 18mm wrench flat, ring spanner or socket wrench to ratchet best (DO NOT USE IMPACT!) And unscrew the nut, the back of the wrench to be still!
Pull the stabilizer bar with shock absorber, you probably will not succeed right away, because the shock absorber firmly holds, therefore it is sufficient lift to raise the rocker from the bottom gently to himself He pressed damper and stabilizer bar goes without any resistance (not strike a hammer, unless you yourself on the head! :)) and slightly put off to the right.
We turn ourselves gently steering to the left, to find a nut on the bolt holding the steering articulated arm.
Unscrew the nut and pull out the screw from the chuck key crossover 18mm
We release the jack under the swing arm to hang freely swingarm.
We turn again to the right crossover to be able to drive flat-blade screwdriver between the chuck to be able to disconnect the pin rocker arm by pushing him down from the chuck, in the event that the rocker uderzmy by a pin or screwdriver down, it detaches itself from the chuck.
Now the rocker push down or drive home down by the second screwdriver with a hammer and pin come out of the terminal without a problem and how it happens, steering deviation from the rocker to each other
We take off the joint with crossover – the hub – we put a screwdriver at the end of the joint and several times with a hammer and strike out alone without resistance from the hub and draw joint from the hub, steering pull toward each other to make more room for sliding the outer joint from the hub. When pulling out from the hub pivot, come thick pad, put it aside, then come in handy.
Crossover rotate up the left side, so as to have easy access to extrude and plugging the entire driveshaft from the joints.
We put forward the entire driveshaft from the joints or joint prying under the car key to the inner circles of the gear box, or simply grab it with both hands driveshaft and jerk to yourself properly and pops up an internal joint with the gear box where he keeps on wieloklinie, which has a metal ring, which holds joint internal box (no problem succeed, the oil will not spill, because it is very hard przechyliliśmy car)
This is the inner wrist with the selected inner joint locking ring in the gearbox, the ring can be replaced with a new one, but it is not simply available, so you can leave your old spot
And it looks like the entrance from the joint to the gearbox, which is splines and around the ring with a rubber gasket, a removable element if something was raining while driving, it’s probably seal fell and the item must be replaced.
And it looks like the place where the retaining ring tightens internal wrist gearbox in the differential, by the way show how the lock ring on the inner wrist.
Now I’ll show you what they look like rings SEGERA that SEGERA tongs to spread apart the rings and then easily proclaim the drive shaft with joint and just put the driveshaft to the joint after that in. Cleaning, replacing or adding grease. If the shield was damaged, probably grease got the sand and the joint also, therefore, should be the joint clean and grease replaced with a new, obviously everything we do while taking care to dust, dirt does not get to the wrist and a new rubber cap. Joint internal and external take off the same way. Old rubber cover can be cut with scissors or eject from the drive shaft when the joint will draw arbitrary. To find the circlip, remove the grease with paper towels outside, eg., Then our eyes will be released ring that spread apart and driveshaft comes out.
This is the driveshaft and joint internal and external, clean everything very carefully, almost on a gleam, preferably with paper towels (many of them need) and agent to dissolve grease, may also be gasoline.
Press grease into the joint approx. Half a tube or bag, slip-ring drive shaft and spread apart SEIGER, then we pressed against the driveshaft and snaps into the splined / wieloklinu – slides, hear or not that tick, or SEGERA ring snaps into the groove in the axle shaft and then we driveshaft in wrist, then we assume a new joint cover to cover and pressed against the rest of the grease and apply the rubber cover on the wrist.
Vice NEW clamps (not on the screw!) On his wrist and the driveshaft. Here you should put special attention to everything was as it should be, you should buy wristbands x2, if something broke or be damaged, he must be perfect. First tightens the max clove hands until it snaps into the hole, then vice ticks and then hammer nailing clove and ready 🙂
We clean the whole kitchen paper carefully, especially when combined with a rubber cover joints and axle shaft that there was no grease in the wrist and inner groove to seal in the gearbox.
Now we put the gear oil on the internal hinge wielowpust and put all of the gearbox, if we do not have the transmission oil to our engine, then put the big toe to the gearbox and take the oil from there onto a clean finger and applied on the inner wrist, on wielowpust as far as a can.
Applied on the outer casing of the internal hinge pin or tube and a rubber mallet to drive home the inner joint gearbox, he jumped to the lock ring on his wrist to the cutter in a box, which I wrote earlier.
Now all that remains to do everything in reverse order, that is put to the hub outer joint on the pivot, we pull switches to each other and easily come in, now we put the pin crossovers articulated arm, just swing arm swing down, put the crossover and insert the pin into the holder, if necessary. From You can klupnąć the bottom of the hammer, essential to a flat-blade screwdriver stuck in the extensible handle, which will facilitate the matter, then it’s screwing screws into the handle and twisted, if you would hardly entered, it puknijcie slightly downward or upward swing arm to round place on the surface of the pin fit the screw. The rest is tightening anti-roll bar to shock absorber, tie rod ends to the steering knuckle, plugging pads thick outer joint on the axle shaft, shoot the castellated nut with a force of 120Nm, put the pin, the imposition of aluminum pivot, the imposition of the wheel and tightening the stop, place the car on wheels and tightening key torque all the bolts to 110nm.
Now, test drive and you’re done 🙂 – now you have to go do convergence, ie the geometry of the wheels.
I hope that this very thorough tutorial useful for anyone who wants to do the surgery various combinations of axle shafts, joints internal, external, rings SEIGER.
See a movie in which I show step by step everything that I have described, it lasts three hours, but the film satisfies the information anyone, even a complete layman, who for example. Would replace the joint internal myself :).
Feel free to subscribe to my channel on YOUTUBE ForumWiedzy.pl where I put many guides how to fix your car yourself.
Views: 712