Wymiana Miski Olejowej – Opel Astra G (Replacement Sump Opel)
Tym razem na prośbę kilku widzów mojego kanału, przygotowałem manual wideo full hd przedstawiający cały proces wymiany miski olejowej od A do Z w Opel Astra G 1.6 16V, x16xel. Poniżej artykułu pełny opis, krok po kroku jak zdemontować i zamontować miskę olejową, a teraz zapraszam na film, polubienie go, subskrybowanie kanału i skomentowanie.
Jutro filmy dotyczące całkowitego rozebrania i złożenia dolotu od filtra powietrza do głowicy! Obserwujcie kanał 🙂
Subskrybujcie mój kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, naprawdę warto, bardzo dużo poradników KROK PO KROKU, jak dla laika. Polecajcie dalej. Im nas więcej, tym więcej będzie poradników. Dzięki subskrypcji, na maila otrzymacie info o każdym nowym filmie, a będzie ich sporo 🙂
Miskę olejową firmy Max Gear, uszczelkę, masę uszczelniająca Victor Reinz, Mieszankę zabezpieczającą śruby przed odkręcaniem na potrzeby utworzenia filmu dla Was drodzy widzowie przekazał mi sklep www.APARTS.pl – Odwdzięczmy się i kupujmy w tym polecanym przeze mnie sklepie internetowym i stacjonarnym z Siemianowic Śląskich. Firma wspiera mnie, bym mógł tworzyć dla Was poradniki wideo, zatem warto kupować tam. Polecam! Mają naprawdę wszystko, zamówienie od 200 zł, dostawa gratis, informując lub pisząc w specjalnym polu pod koniec zamówienia w sklepie internetowym „FORUMWIEDZY”, otrzymacie dodatkowy rabat! Wspierajmy tych, którzy wspierają nas!
Dodatkowo chciałem podziękować firmie, z która współpracuję, za użyczenie podnośnika na utworzenie tego poradnika, jest to AUTO-TRONIC ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA w Bytomiu. Serdecznie polecam każdemu korzystanie z usług tej firmy, bardzo dobre ceny, profesjonalny serwis elektroniki i elektryki samochodowej, sterowniki, programowanie, naprawy… Wszystko w jednym miejscu. Dodatkowo jeśli poinformujecie, że jesteście z ForumWiedzy.pl – dodatkowy rabat zapewniony!
Demontaż i Montaż miski olejowej – Opel Astra G 1.6 16v x16xel
Film – manual wideo będzie dostępny na kanale YouTube jeszcze dziś – Subskrybujcie ForumWiedzy.pl
UWAGA: Prace przeprowadzamy na zimnym lub chłodnym silniku, nigdy na gorącym prosto po przyjeździe z trasy, można się poparzyć gorącym olejem i uszkodzić połączenia gwintowane w bloku silnika.
INFORMACJA: Niezbędne części i narzędzia kupimy w najlepszym motoryzacyjnym sklepie internetowym www.APARTS.pl z Siemianowic Śląskich. Zakupy od 200 zł, dostawa GRATIS! W sklepie internetowym wszystkie części można odnaleźć również po numerach oryginalnych części OPEL. Po ich wpisaniu w wyszukiwarce bazy danych na stronie. Informując, że jesteście z forumwiedzy z youtube, możecie liczyć na dodatkowy rabat
Miska olejowa firmy Max Gear to tańszy zamiennik markowych produktów. Miska jest identyczna jak jej markowy znany odpowiednik, ale po co przepłacać? No właśnie. Wszystkie produkty posiadają dwuletnią gwarancję i jak widać na filmie, wszystko jest w 100% OK!
CO POTRZEBUJEMY do wymiany miski olejowej?:
- Zestaw narzędzi – duża grzechotka z nasadkami, przedłużkami, przegubami (najlepiej zestaw narzędzi firmy MAX GEAR 108 części)
- Naczynie na zlanie oleju (najlepiej czyste wiadro)
- Rękawiczki, (jeśli dbamy o dłonie)
- Benzyna Ekstrakcyjna lub Specjalny Środek do czyszczenia silników, do wyczyszczenia połączenia miski olejowej z kadłubem silnika z tłuszczu i brudu.
- Szmatki, ręczniki papierowe, gąbka, wd40, młotek gumowy, garaż z kanałem lub podjazd, ew. podnośnik jak na filmie, szczotka druciana do wyczyszczenia gwintów 15 śrub miski, nowa uszczelka pomiędzy kolektor wylotowy i rurę wydechową, albo pasta do wydechów, by nałożyć pomiędzy starą uszczelkę i kolektor/rurę.
- Mieszanka zabezpieczająca na gwinty śrub, która zabezpiecza przed ew. samoistnym odkręcaniem.
- Masa uszczelniająca np. Loctite „Ultra-Black” lub taka jak na filmie, do nałożenia w miejsca połączeń elementów kadłuba, których uszczelka główna nie zabezpiecza (nie w każdym przypadku potrzebna).
- Nowa miska olejowa z korkiem i pierścieniem uszczelniającym, jeśli stara ma uszkodzenia – kupujemy model, który jest w pełni zgodny z oryginałem, oczywiście kupimy potrzebną miskę np. Max Gear jak na filmie w sklepie www.APARTS.pl – polecam kupować tam wszystko co potrzebne do wszelkich napraw samochodowych.
- Jeśli nie wymieniamy miski olejowej, wymieniamy pierścień uszczelniający korka spustowego najlepiej z nowym korkiem.
- Nowa uszczelka miski olejowej.
- Do zdjęcia układu wydechowego przyda się statyw lub miotła, ew. kij, który utrzyma układ, jak na filmie, wyciągnięcie katalizatora z tłumika środkowego może być bardzo trudne, stąd lepiej i łatwiej jak na filmie cały układ zdjąć z gumowych wieszaków, przyda się tu pomoc drugiej osoby, jedna osoba trzyma układ, druga zdejmuje gumowe wieszaki, przy zakładaniu przyda się psiknąć wd40 lub nałożyć smar, ale nie jest to konieczne.
- Olej silnikowy, albo wlejemy ten co zlewaliśmy do wiadra, albo wlewamy nowy, KONIECZNIE TEN SAM, żeby się nie okazało, że kupiliście jakiś super extra i silnik będzie wam CYKAĆ, popychacze zaczną źle pracować. Jeśli jest ok, wlej ten sam stary lub nowy, ale dokładnie tego samego producenta, polecam GM 10w40.
- Przydatny jest klucz dynamometryczny, by dokręcić śruby z odpowiednim momentem N*m.
- Przydatna okazać się tutaj może lampa warsztatowa diodowa lub inna do oświetlania z pod spodu podwozia.
OK zabieramy się za wymianę miski olejowej w Opel Astra G z silnikiem 1.6 16v, x16xel, 98r.
Wymontowanie miski olejowej – Opel Astra G
- Samochód najlepiej ustawić na podjeździe lub w garażu z kanałem, tak by dostęp do prac był komfortowy i bezpieczny! Jeżeli macie znajomego mechanika z warsztatem, warto zapytać, czy nie użyczyłby podnośnika, jak na filmie.
- Odkręcamy korek wlewu oleju, by olej swobodnie mógł ściekać przy odkręceniu korka spustowego w misce.
- Odkręcamy przednią rurę wylotową od kolektora – 4 śruby klucz nasadowy 13mm, następnie kolejno ściągamy wydech z gumowych wieszaków, tutaj wskazana jest pomoc drugiej osoby, jedna trzyma wydech, druga ściąga gumowe wieszaki. Po poluzowaniu wieszaków wydech opieramy o statyw, miotłę, deskę, tak by był w powietrzu, by nie urwać tłumika, na filmie wszystko widać. Bez tego działania, nie zdemontujemy miski olejowej, bo rura zasłania.
- Odkręcamy korek spustowy miski olejowej i zlewamy cały olej do czystego naczynia np. wiadro, tak by móc olej ponownie wykorzystać, jeżeli niedawno był wymieniany, zalecanym jest wymiana na nowy, taki sam jak był, ew. wymiana oleju na innej marki może spowodować, że silnik będzie CYKAĆ, czyli popychacze zaczną źle pracować, stąd zalecany idealnie taki sam olej jak był. Zalecam zostawić na godzinę lub pół odkręcony korek, by maksymalnie dużo oleju ściekło do miski, wtedy mało albo prawie w ogóle nie będzie nam kapać na głowę podczas montażu.
- Wkręcamy korek spustowy z NOWYM pierścieniem uszczelniającym, (jeśli posiadamy), jeśli nie, stary też można wykorzystać ponownie (nie powinno być żadnych problemów) – należy szczególnie uważać, by nie dokręcać za mocno korka (lepiej słabiej niż za mocno, bo zawsze można dokręcić, gdyby przeciekał), bo gwint w misce olejowej można bardzo łatwo zerwać, szczególnie, gdy miska jest ciepła/gorąca,stara (stąd musi być zimna/chłodna). Dokręcamy korek spustowy z momentem zgodnym z książką SAM NAPRAWIAM, dla x16xel – 45 N*m
- Odkręcamy 3 śruby przy obudowie skrzynki przekładniowej kluczem nasadowym 15mm
- Odkręcamy miskę olejową (15 śrub torx od pompy oleju i kadłuba silnika (w misce zgromadzi się jeszcze trochę oleju), należy uważać przy zdejmowaniu, by siebie lub otoczenia nie polać.
- 3 śruby z 15 są ciężej dostępne, dlatego odkręcamy dwa wkręty trzymające plastikową osłonę silnika, wtedy dostęp jest łatwiejszy, ale musimy użyć elastycznej przedłużki albo przegubu – tak jak na filmie, by bez problemu odkręcić te 3 śruby i je potem wkręcić.
- Teraz aby miską odkleiła się od kadłuba silnika, należy jedną ręką ją trzymać od spodu, druga uderzać w miskę gumowym młotkiem, po kilku uderzeniach miska uwolni się i spokojnie ją pociągniemy w dół. Należy przygotować podłoże pod kadłubem silnika, bo non stop będzie kapać olej, stąd podkładamy ręcznik lub koc, ew. kartony, papier. Warto mieć na głowie jakąś czapkę i ubranie robocze, bo raczej na pewno olej kapnie Wam podczas wymiany na ubranie lub głowę
- Miska olejowa wymontowana.
Zamontowanie miski olejowej – Opel Astra G
- Oczyszczamy gwinty śrub mocujących miskę olejową z resztek środka uszczelniającego za pomocą szczotki drucianej.
- Usuwamy starannie resztki uszczelki z powierzchni przylegania miski olejowej, powierzchnia kadłuba silnika i miski (o ile będziemy montować stara miskę), musi być idealnie równa i czysta, by uszczelka idealnie leżała na swoim miejscu i się nie przesuwała, a olej nie przeciekał.
- Bardzo dokładnie usuwamy resztki oleju szmatką/ręcznikami papierowymi zmoczonymi w benzynie ekstrakcyjnej, powierzchnia przylegania miski do kadłuba musi być czysta i sucha, wolna od tłustych osadów.
- Nakładamy na gwinty śrub mocujących miskę olejową (15 sztuk) do kadłuba silnika i pompy olejowej warstewkę (kropelkę) środka zabezpieczającego, dzięki czemu śruby będą zabezpieczone w miejscu i nie będą się odkręcać.
- Nałożyć na szczeliny podziału pompy oleju i pokrywy tylnego łożyska wału korbowego masę uszczelniającą (w tym silniku są 4 takie miejsca, gdzie należy usunąć starą masę i nałożyć nową, to bardzo ważne!
- Osadzić miskę olejową z NOWĄ USZCZELKĄ i wkręcić śruby, aż ich łby oprą się o miskę olejową, nie dokręcając ich – jedną ręką trzymamy miskę, drugą wkręcamy 2 śruby palcami z dwóch stron, tak by miska już trzymała się kadłuba, dopiero teraz wkręcamy wszystkie inne bez potrzeby trzymania miski, tylko do pierwszego delikatnego oporu, dzięki temu uszczelka się idealnie ułoży, dokręcanie mocne będzie dopiero potem.
- Dokręcanie: 1 etap – wkręcamy luźno wszystkie śruby palcami, 2 etap – dokręcamy śruby do kadłuba silnika momentem 10 N*m, 3 etap – dokręcić śruby miski olejowej do obudowy skrzynki przekładniowej (3 sztuki) momentem 40 N*m
- Montujemy układ wydechowy z powrotem, wkładamy układ w gumowe wieszaki i dokręcamy śruby rury wylotowej do kolektora wylotowego momentem 45 N*m.
- Wlać olej silnikowy (3,5L), sprawdzić poziom oleju i stawiamy samochód prosto i uruchamiamy na 10 minut, by sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków, co mogłoby świadczyć, że trzeba gdzie delikatnie dokręcić śruby, bardzo delikatnie. Jeżeli wszystko wykonamy dokładnie, spokojnie, to wycieków nie będzie. Nie należy dokręcać śrub od razu dokręcać na oko na maxa, bo uszczelka się zmiażdży i będzie puszczać olej, czyli będą wycieki, wszystko ma być jak trzeba.
- Sprawdzić po jeździe próbnej uszczelkę miski olejowej i korek spustowy, czy nie ma przecieków.
- Miska olejowa zamontowana.
Mam nadzieję, że ten poradnik się wszystkim przyda i rozwieje wszelkie pytania i wątpliwości, liczy się przy takich pracach posiadanie narzędzi, spokoju, miejsca i wszystkich niezbędnych części oraz pomocnych elementów.
Szerokości
Views: 50