Jeżeli w układzie chłodzenia będzie dużo oleju i w samochodzie mamy chłodnicę oleju, to na 95% chłodnica oleju uległa awarii i trzeba ja wymienić, uzupełnić olej w silniku, następnie cały układ porządnie przepłukać za pomocą płukanki, np. LIQUI MOLY. Czasem trzeba zrobić to 2 lub 3 razy, by układ był w pełni wyczyszczony z tłustego oleju.
Tutaj poradnik jak zastosować płukanie układu chłodzenia:
Po czym na końcu układ chłodzenia należy uzupełnić płynem do chłodnicy zielonym lub różowym według zaleceń producenta.
Objaw uszkodzenia może być rozpoznany też przez kontrole przegrzania silnika.
Z taką usterka nie można jeździć, należy wezwać lawetę o odstawić samochód do warsztatu lub samodzielnie naprawić.
Jeżeli w układzie chłodzenia będziemy mieli tłuste plamy oleju na powierzchni, oczka tłuste jak w zupie, rosole, to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą uległa uszkodzeniu.
Aby zweryfikować, czy uszczelka pod głowicą jest uszkodzona, zostawiamy odkręcony korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia odkręcony, uruchamiamy silnik i zwiększamy obroty silnika do 2000, 3000, 4000 rpm. Podczas zwiększonych obrotów ostrożnie sprawdzamy czy w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się bąble spalin, jeśli tak, to mamy niemal pewność, że spaliny przedostają się przez uszczelkę pod głowicą do układu chłodzenia powodując dodatkowo zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia, czyli nabrzmiałe, napompowane gumowe rury z płynem, a także wycieki płynu na różnych trójnikach, przez korek wyrównawczym zbiornika cieczy chłodzącej i zapach płynu w spalinach z układu wydechowego za samochodem.
Z taką usterka nie można jeździć, należy wezwać lawetę o odstawić samochód do warsztatu lub samodzielnie naprawić.
Mam nadzieję, że ten poradnik się Tobie przyda.
Jeżeli miałeś któryś z problemów, to opisz w komentarzu swoją historię, dzięki czemu przyda się ona innym widzom.
Polub film. Subskrybuj kanał. Skomentuj film. Udostępnij film.
Views: 3386