Czy Termostat Samochodowy Jest Uszkodzony ?
Mamy świetną okazję, by zweryfikować, czy termostat w naszym samochodzie jest sprawny.
Przykład sprawnego termostatu pokazałem na filmie.
Przykład uszkodzonego termostatu, to bardzo długo rozgrzewający się układ chłodzenia, a uruchomienie nawiewu ciepłego nawet tylko na połowę siły nadmuchu powoduje spadek wskaźnika temperatury. Wtedy mamy do czynienia z non stop otwartym termostatem, czyli duży obieg chłodzenia przez chłodnicę jest non stop włączony.
Gdyby termostat się otwierał i zamykał zależnie od temperatury płynu, to układ szybko się nagrzewał i utrzymywał temperaturę roboczą, czyli ok 92-102 stopni, bo zwykle w tym zakresie termostat pracuje.
Jeśli masz pytanie, wątpliwość, pisz pod filmem na YouTube na moim kanale, postaram się odpowiedzieć ja lub któryś z naszych doświadczonych widzów.
Jeśli wszystko szybko się nagrzewa, temperatura jak na filmie się utrzymuje, a z nawiewów leci zimno lub chłód, szczególnie na postoju, np. na światłach, to najprawdopodobniej masz zakamienioną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia lub uszkodzony mechanizm nawiewu/linkę/bezpiecznik.
Zapraszam wszystkich zmotoryzowanych do subskrypcji kanału ForumWiedzy.pl na YouTube oraz polubienia naszego profilu na Facebooku.
Jest też możliwość, że wszystko działa sprawnie, układ chłodzenia działa poprawnie, a wskaźnik temperatury źle wskazuje, wtedy mamy winę czujnika i należy go wymienić, a jak to zweryfikować? Najlepiej podłączając komputer na zimnym silniku, będzie miał temperaturę podobną do innych czujników temperatury, a jeśli będzie komputer pokazywał np. -39 C lub 10 stopni mniej lub więcej od innych, to mamy winowajcę i to trzeba uważać, sprawdzone w praktyce, jeśli kupisz tani zamiennik, to komputer może po takowej wymianie wskazywać inna temperaturę, zatem zalecam kupno oryginalnego lub zamiennika z opcją wymiany, gdyby nie pasował.
Bardzo rzadko problemem jest uszkodzony licznik, wskaźnik lub sterownik silnika.
W razie pytań, proszę pytać pod filmem na kanale YouTube.
Szerokości i Dobrego Ogrzewania 🙂
Pamiętaj, że kilka razy szybciej rozgrzejesz samochód jadąc pojazdem niż stojąc w miejscu. Silnik obciążony, szybciej się nagrzewa. Na noc, jeśli pada śnieg, zakładaj na przednią szybę osłonę aluminiową, a rano będziesz od razu miał gotową szybę do jazdy, gdy parują Co szyby, otwórz na początku trochę okno, nawiew na przednią szybę, inne nawiewniki zamknij, by nawiew ciepła na szybę był na początku maksymalny.
To takie sprawdzone rady 🙂
Views: 33