W filmie zobaczyć można pracę termostatu w obudowie, czyli ruch otwierający duży obieg płynu chłodzącego do chłodnicy od 92°C w górę. Poniżej 92°C termostat wraca do domyślnej pozycji otwierając mały obieg cieczy chłodzącej.
Jeżeli podczas testu w garnku termostat by się nie poruszał, to znaczy że byłby kompletnie uszkodzony fizycznie, zatarty lub kamień kotłowy, osad uniemożliwiałby jego prace. Może też być uszkodzenie polegające na tym, że termostat jest non stop otwarty lub zamknięty. Istnieje też opcja, że termostat porusza się, ale w zbyt niskiej lub w zbyt wysokiej temperaturze.
Można przeprowadzić test porównując nowy i stary termostat w garnku, czy poruszają się tak samo podczas ogrzewania wody, gdzie nowy będzie wzorem i rozpoznamy różnicę.
Termostat musi być sprawny, jeśli chcemy mieć w samochodzie szybkie ogrzewanie w zimie.
Alternatywną metodą zwiększenia skuteczności ogrzewania jest stosownie specjalnych nakładek na przedni grill lub wkładanie kartonu pomiędzy grill poradnik i chłodnicę.
Przy sprawnym termostacie nie ma potrzeby takiego cudowania, nawet przy temperaturze -25°C na zewnątrz, zapewniam.
Views: 1