Pierwszy wymieniany termostat tydzień temu naprawił problem z wolnym ogrzewaniem kabiny samochodu, ale nie utrzymywał temperatury silnika na poziomie około 90°C, a utrzymywał na poziomie 80°C, zatem był wadliwy od nowości. Zgłosiłem problem sprzedawcy i wysłał inny, który po ponownej wymianie rozwiązał problem także i ten problem, co możecie zobaczyć na filmie. Teraz wszystko jest OK.
Tym filmem chcę Wam wyraźnie zakomunikować, że jeżeli kupicie termostat zamiennik, czyli nie oryginalny, to możecie trafić na to, że nie będzie działał właściwie, a kolejny będzie działał właściwie, stąd polecam Wam zawsze kupować oryginalne termostaty, jeśli nie chcecie mieć niespodzianek, takich jak ja lub nie chcecie kilkukrotnie wymieniać części.
Dla mnie osobiście wymiana termostatu jest banalna, stąd kupiłem zamiennik, ale gdybym miał zainstalowany termostat w trudnodostępnym miejscu, kupiłbym tylko i wyłącznie oryginał albo zamiennik najwyższej jakości renomowanego producenta.
Tu mój poradnik, jak wymienić termostat, który nagrywałem z tym pierwszym termostatem, który okazał się być wadliwy:
Mam nadzieję, że tym filmem zmobilizuję Was do wymiany termostatu, gdy będziecie mieli jeden lub dwa problemy, jakie u mnie występowały, a teraz już nie i mam super szybko w samochodzie ciepło (około 1-2 km drogi na ujemnej temperaturze zewnętrznej), co teraz przy ujemnych temperaturach jest szczególnie ważne, no i temperatura robocza silnika jest utrzymywana, zatem nie mam zwiększonego spalania paliwa przez silnik.
Czujnik temperatury płynu jest w 100% sprawny. W nielicznych przypadkach za złe wskazanie temperatury silnika odpowiada zepsuty czujnik temperatury silnika, jednak jest to bardzo rzadkie. Można to prosto zweryfikować na zimnym silniku rano podłączając komputer i porównując temperaturę z czujnika oraz termometru w samochodzie. Drobna różnica dochodząca do 2°C jest dopuszczalna, powyżej możemy mieć podejrzenie uszkodzenia i warto podmienić na inny sprawny, najlepiej oryginalny, by potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie.
Można też porównać rezystancję czujnika z innym czujnikiem przy różnych temperaturach „na stole” poza samochodem. Np. wkładając obydwa do chłodziarki i mierząc po wyjęciu i potem podgrzać suszarką obydwa lub położyć na grzejnik i zmierzyć ponownie.
Jeżeli masz jakiś problem z termostatem, to opisz go w komentarzu pod filmem i być może uda się mi lub widzom udzielić Ci rady.
W moim samochodzie w końcu jest wszystko ok z szybkim ogrzewaniem oraz temperaturą silnika, zatem ja jestem już na zimę gotowy 😉
Film dotyczy samochodu Opel Astra II G, 1.6 16V x16xel, ale podobne objawy mogą występować w dosłownie każdym samochodzie z silnikiem benzynowym lub diesla.
SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
👊 Pozdrawiam
#Termostat #Samochód #Temperatura #Auto #Ogrzewanie #Silnik #Opel #AstraG #Astra
Termostat
Samochód
Temperatura robocza silnika
Ogrzewanie kabiny
brak ogrzewania
wolno nagrzewa się silnik
długie oczekiwanie na ogrzewania w samochodzie
zimny silnik
wymiana termostatu w samochodzie
rozwiązanie problemu
poradnik
opel astra g
1.6 16v
x16xel
1998
Opel
Views: 74