W systemie WordPress tworzone linki / odnośniki automatycznie są linkami z atrybutem „dofollow„, nie trzeba nic zaznaczać. W pozycjonowaniu stron istotnym działaniem jest pozyskiwanie linków, które będą prowadziły do naszej strony internetowej, szczególnie linków dofollow, ze stron, które mają dobre pozycjonowanie i page rank. Dzięki czemu właściciel strony, do której prowadzą takie linki zyskuje wartość stron z linkami, przez co jego ranking w wyszukiwarce rośnie, a innych stron spada. Dlatego warto przemyśleć wstawianie linków w artykułach i czasem je wyceniać, by ew. straty w pozycjonowaniu były zwrócone w formie pieniądza lub innych usług.
DOFOLLOW:
Zaznacz dowolny tekst lub ciąg znaków myszką w pisanym przez Ciebie tekście i kliknij powyżej na pasku ikonkę „Wstaw/edytuj odnośnik” oraz wprowadź Adres URL strony, do której ten link ma kierować i gotowe :), link z atrybutem dofollow został dodany automatycznie, mimo iż nie widać w linku tego atrybutu.
przykład: LINK DOFOLLOW
<a href=”https://www.forumwiedzy.pl”>LINK DOFOLLOW</a>
Oczywiście, jeśli chcesz, możesz w trybie tekstwowym ręcznie dodać atrybut dofollow, ale nie jest to wymagane, wtedy będzie wyglądać to tak:
<a href=”https://www.forumwiedzy.pl” rel=”dofollow”>LINK DOFOLLOW</a>
NOFOLLOW:
Jeżeli chcesz stworzyć link z atrybutem „nofollow„, to musisz do linka dodać „rel=”nofollow” w trybie tekstowym lub zainstalować wtyczkę [plug-in] o nazwie „nofollow, jest ich dużo i są za darmo do WordPressa. W kokpicie wejdź we wtyczki, kliknij dodaj nową i w wyszukiwarce wpisz NOFOLLOW i zainstaluj oraz włącz pierwszą z nich.
przykład: LINK NOFOLLOW
<a href=”https://www.forumwiedzy.pl” rel=”nofollow”>NOFOLLOW</a>
Pamiętaj, że linki dofollow przenoszą wartość (moc) naszej strony na tą, gdzie kieruje link dofollow, co dla nas może być niekorzystne, jako właściciela strony, na której link dodajemy, stąd warto rozważyć pobranie opłaty za takie działania, bo są to działania stricte dotyczące pozycjonowania stron www w Internecie, mające realny wpływ na nasze ew. przychody z reklam czy też wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
INFO:
Linki dofollow mają większe znaczenie dla pozycjonowania strony, przekazują moc strony (wartość) SEO, przekazują wartość anchor tekstu
Linki nofollow mają mniejsze znaczenie dla pozycjonowania strony, nie przekazują wartości strony, mają pozytywny wpływ na strukturę linków.
Atrybuty linków dofollow i nofollow są brane pod uwagę podczas skanowania stron internetowych przez roboty pracujące na zlecenie wyszukiwarek, np. Google. Jeśli robot zauważy na stronie link dofollow, to zaczyna przekazywać część wartości strony dla tej, w linku, a gdy zobaczy link nofollow, nie będzie przekazywał wartości naszej strony, ale może ją odwiedzić, jednak bez wpływu na naszą stronę.
Oczywiście sprawa powyższa, co do różnic nie ma żadnego znaczenia, dla osób, którym nie zależy na odpowiednim pozycjonowaniu swojej stronie i wynikach w wyszukiwarce Google i innych.
Mam nadzieję, że artykuł się przyda czytelnikom.
Views: 349