Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A Poradnik Wideo

Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A Poradnik Wideo

Jak Wymienić Nagrzewnicę w Opel Astra G Zafira A Poradnik Wideo, gdy przecieka, gdy jest zakemieniona lub po prostu o-ringi, czyli gumowe uszczelki przeciekają, poniższy poradnik wideo i opisowy wyjaśni wszystko, zatem zapraszam na kolejny odcinek praktycznego poradnika motoryzacyjnego, w którym nic nie jest pominięte, wszelkie porady, uwagi są zawarte w filmie, zobaczcie cały, a każdy sobie poradzi z wymianą, subskrybujcie kanał, udostępniajcie filmy z naszego kanału dalej na forach, gdzie się da, tak by docierały do szerszego grona odbiorców.

Nagrzewnica Opel Astra Zafira B

Przygotujcie ręcznik, narzędzia, kanał/podnośnik samochodu/podjazd, nowy płyn chłodniczy, ew. stary wykorzystacie ponownie, cienki prosty wkrętak, wkrętak torx T20 T25 T30 z przedłużką i małą grzechotką, nową nagrzewnicę lub tylko uszczelki (zestaw naprawczy), warto mieć drugą osobę do pomocy i do dzieła. Nie potrzebujecie innych poradników w internecie, mój mam nadzieję będzie idealny i najlepszy, a chyba jedyny tak konkretny na całym świecie, bardzo szczegółowy, jak wszystkie na moim blogu i kanale ForumWiedzy.pl na YouTube. Zapraszam do subskrypcji mojego kanału i korzystania z wiedzy, jaką prezentuję, byś mógł SAM NAPRAWIĆ SWÓJ SAMOCHÓD.

Stworzenie poradnika wideo zajęło mi sporo czasu, ale wiem, że dzięki niemu będziecie na 100% przygotowani, by wykonać naprawę lub wymianę samodzielnie. Proszę subskrybować mój kanał FORUMWIEDZY.PL na YouTube, gdzie dołączysz do grona moich widzów i zawsze otrzymasz e-mailem powiadomienie o nowym poradniku na swój e-mail. Przy okazji będziesz zawsze miał dostęp do moich filmów. A teraz do dzieła 🙂

Poniżej film w wersji przyspieszonej. Miłego oglądania!

A także wersja pełna, z komentarzami, uwagami, krok po kroku, zapraszam do subskrypcji.

Instrukcja wykonania opisowa według filmu:

  1. Spuszczamy płyn z układu chłodzenia do czystego naczynia, można wykorzystać ponownie, ale zalecam wymianę na nowy.
  2. Odkręcamy 2 śruby TORX T25 od odpływu klimatyzacji, które trzymają dolną część obudowy nagrzewnicy wewnątrz pojazdu (gumowa końcówka odprowadzająca wodę z klimatyzacji) od spodu samochodu na ścianie grodziowej, by móc wyciągnąć dolną obudowę nagrzewnicy (wymagany podnośnik, najlepiej podjazd lub kanał, podnośnik do wymiany kół, to bardzo niebezpieczna opcja i niewygodna!).
  3. Przesuwamy fotele maksymalnie do tyłu, ew. można odkręcić po 2 śruby z tyłu fotela, które je trzymają, by wysunąć do samego końca, ale nie trzeba.
  4. Zdejmujemy osłonę interfejsu OBD2, osłonę drążka zmiany biegów 2x śruba TORX T25, hamulca ręcznego (skórzane), zaślepka plastikowa i popielniczka 2X śruba TORX T25 (po odkręceniu popielniczki, ciągniemy do siebie i wyciągamy 2 wtyczki (lampka i zasilanie gniazda zapalniczki).
  5. Odkręcamy cały środkowy tunel plastikowy 5 śrub TORX T25, ten od hamulca ręcznego i biegów, dopiero wówczas możemy cały tunel posunąć do tyłu i do góry, następnie wyciągnąć z auta.
  6. Odkręcamy stalowe wsporniki konsoli, bez tego nie wyciągniemy nagrzewnicy i obudowy dolnej nagrzewnicy, bo blokują dostęp, 2x 2xTORX T30.
  7. Zdejmujemy stalowe zaczepy 8 sztuk, dookoła obudowy nagrzewnicy i wyciągamy obudowę dolną, wysuwając w stronę gałki zmiany biegów, nie bokiem.
  8. Wysuwamy plastikowy przelot powietrza wentylacji, bo blokuje możliwość wysunięcia dolnej obudowy i wysuwamy obudowę dolną w stronę gałki zmiany biegów.
  9. Do rozłączenia nagrzewnicy z rurkami, podłóż ręcznik chłonny pod te połączenie, bo wyleje się płyn z rurek i szkoda byłoby zalać podłogę w samochodzie, będą parować potem szyby, zatem szmaty i ew. jakiś pojemnik się przydadzą.
  10. Wyciągamy zawleczki metalowe i wysuwamy nagrzewnicę z lornetką plastikową z rurek, no i nagrzewnica z lornetką (plastikowy element łączeniowy), jest w naszych rękach 🙂
  11. Wymieniamy uszczelki, czyścimy gniazda uszczelek, naklejamy uszczelkę na obudowę nagrzewnicy, tak samo jak na starej, by nagrzewnica w obudowie była w bezruchu i nie brzęczała podczas jazdy.
  12. Wsadzamy nową nagrzewnicę (ew. tylko nowe o-ringi, ale czyścimy dokładnie miejsca na o-ringi) – uwaga na o-ringi, czyli gumowe uszczelki, należy nasmarować je np. wazeliną techniczną, płynem do naczyń, mydłem lub śliną, by dobrze weszły na miejsce i się nie zdeformowały od tarcia (wsuwania na siłę).
  13. Wszystko składamy z powrotem tak samo, należy dobrze docisnąć nagrzewnicę na rurki i włożyć zabezpieczenia, czyli wsuwki, TU NALEŻY ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ, by wsuwki weszły za grubsze elementy rurek, bo jeśli zrobimy to źle, to powódź w samochodzie będzie na 100%
  14. Wszystkie czynności składając z powrotem wykonujemy w odwrotnej kolejności, uważając, by czegoś nie urwać, zepsuć.
  15. GOTOWE, zalewamy układ chłodzenia płynem do chłodnicy i cieszymy się nową lub naprawioną starą nagrzewnicą.

Najlepiej wykonywać prace na podnośniku, by mieć łatwy dostęp do odpływu klimatyzacji, który trzeba odkręcić 2 śrubami TORX za pomocą grzechotki małej, bita TORX T25 i przedłużki lub dwóch. Można odkręcić śruby bez podnośnika warsztatowego, za pomocą podnośnika do kół wsuwając się pod auto, ale należy samochód idealnie zabezpieczyć kobyłkami i dodatkowym zabezpieczeniem w postaci klocków drewnianych, zalecam jednak podjazd lub garaż z kanałem, wskazana druga osoba do pomocy, prace pójdą szybciej.

Wymiennik systemu ogrzewania dla wersji produkcyjnej BEHR.
O kodach oryginalnych

OPEL 09117283
OPEL 1618142
OPEL 9117283

Ograniczenia producenta: Behr version
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
Materiał: aluminium
Grubość [mm]: 32
Szerokość [mm]: 208
Wysokożć [mm]: 179
Jakość/Klasa: EASY FIT
Jednostka pakowania: 1
Ilość w jednostce pakowania: 1

Informacje własne
NAGRZEWNICA OPEL ASTRA/ZAFIRA 98-
Kody EAN
8718042117045

https://aparts.pl/partscatalogue/54279-nrf-wymiennik-ciepla-ogrzewanie-wnetrza,11-54279-0205-00467–54279~2NRF.aspx#transport-tabs-1

Opel zastosował w swoich samochodach dwa systemy „rodzaje” wymienników ciepła
opisywany BEHR oraz DELPHI.
Systemy głównie różnią się wymiarami zewnętrznymi oraz tym że system DELPHI jest przewidziany dla pojazdów bez automatycznego sterowania klimatyzacji Delphi o kodach oryginalnych:

OPEL 09117117
OPEL 1618133
OPEL 1618134
OPEL 1618135
OPEL 1618182
OPEL 1618206
OPEL 1618312
OPEL 9117116
OPEL 9117117
OPEL 9117118
OPEL 9118960
OPEL 9192937
OPEL 93180006

Oba wymienniki różnych producentów są dostępne w ofercie aparts.pl w dziale: ogrzewanie/wentylacja

Nie zapomnijcie oglądając filmy z poradnikami na moim kanale ForumWiedzy.pl na YouTube kliknąć guzika pod filmem o nazwie SUBSKRYBUJ, byś był zawsze na bieżąco z nowymi praktycznymi poradnikami.
Jeśli macie jakieś pytania, pytajcie bezpośrednio pod filmem na YouTube, tam najczęściej odpowiadam moim widzom kanału ForumWiedzy.pl.
Szerokości i do zobaczenia w kolejny odcinku 🙂

Views: 1593

Posted by ForumWiedzy

Entuzjasta nowoczesnych technologii pod każdą postacią. Praktyk, który weryfikować musi wszystko i wszędzie. Dodatkowe zainteresowania: Informatyka, Elektronika, Elektryka, Motoryzacja, czyli technika pod każdą postacią. Redaktor naczelny, właściciel i twórca ForumWiedzy.pl oraz twórca i prowadzący kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, na którego łamach znajdziesz recenzje, testy, poradniki wideo.

Website: https://www.forumwiedzy.pl