Przedstawiona tarcza nadaje się do wymiany, ze względu na bicie, odczuwalne na pedale hamulca podczas hamowania, zweryfikowane na stacji kontroli pojazdów na rolkach.
Dodatkowo tarcza jest skorodowana i grubość poniżej 9mm, a minimum grubości, czyli wartość graniczna to 9mm.
Oczywiście klocki także należy wymienić. Wymieniamy zawsze komplet na całej osi.
Zobacz także, jak zmierzyć bicie boczne piasty:
Warto przeczytać: http://www.ate-hamulce.pl/services/baza-wiedzy-ate/kiedy-tarcza-hamulcowa-nadaje-sie-bezwzglednie-do-wymiany/
Poza sprawdzeniem bicia, należy zawsze zmierzyć grubość tarczy i zestawić uzyskany wynik z danymi producenta tarczy lub samochodu co do granicznej grubości.
Należy też zbadać grubość tarczy w 8 miejscach, co 45° na tarczy, by mieć ogląd zużycia na całej powierzchni.
Oczywiście tarcze skorodowane, pęknięte, mające głębokie rowki należy wymienić razem z klockami na całej osi.
Powodem bicia jest tarcza, ale powodem uszkodzenia tarczy może być zły montaż tarczy, bicie nadmierne piasty, luz łożyska lub nieprawidłowa eksploatacja, np. Myjnia ręczna po gwałtownym hamowaniu.
Dopuszczalne wartości bicia uzyskasz w instrukcji montażowej tarczy lub na infolinii, stronie www producenta, a także w instrukcji serwisowej swojego pojazdu, np. W książkach typu NAPRAW SAM.
Czujnik zegarowy można kupić w Internecie do swojego garażu, może przydać się do innych precyzyjnych pomiarów.
Zobacz przykładowy zestaw ze statywem: https://goo.gl/ARAKBq
Views: 169