Zastanawiasz się nad wypłukaniem układu chłodzenia z osadów wapiennych, olejowych w samochodzie za pomocą Liqui Moly Oczyszczacz Chłodnicy, czyli profesjonalnego środka do płukania?
Warto zastosować profesjonalny środek czyszczący układu chodzenia. Polecamy profesjonalne preparaty firmy LIQUY MOLY.
https://aparts.pl/
oraz uzupełnić układ nowym płynem nie zamarzającym dostępnym w koncentracie G12 na naszej stronie w dziale płyny. Dostępne objętości 1,3,5litrów
https://aparts.pl/pages/
Rozcieńczenie 1:1 pozwala zalać układ chłodniczy roztworem o temperaturze zamarzania określonej na -38stopni
Zapraszam na poradnik wideo, w którym zobaczycie kompletnie proces, jak skorzystać z Oczyszczacza Chłodnicy Liqui Moly. Zalecam korzystać z tego środka podczas wymiany płynu do chłodnicy co kilka lat, dzięki temu, w układzie nie będzie osadów wapiennych i innych, które podczas normalnego procesu użytkowego, zawsze się tworzą w minimalnej ilości.
Oryginalna Instrukcja na opakowaniu Liqui Moly informuje:
- Uruchomić silnik i rozgrzać samochód do temperatury roboczej 90 stopni na wskaźniku temperatury układu chłodzenia i wyłączyć silnik (zalecanym jest przejechać 10 km samochodem, by mieć pewność, że w układzie chłodzenia będzie rozgrzany płyn w małym i dużym obiegu chłodzenia).
- Wlać zawartość puszki LIQUI MOLY do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia do obecnego płynu do chłodnic jaki używamy.
- Uruchomić silnik na 10-30 minut – najlepiej 30 i tak ma silnik pracować, warto przejechać się w tym czasie po mieście i wyłączyć silnik. płyn chłodniczy z Liqui Moly będzie czyścić układ (przewody, blok, nagrzewnica, chłodnica, termostat, zbiornik wyrównawczy).
- Spuścić płyn do chłodnicy z Liqui Moly zaworkiem przy chłodnicy z układu lub rozłączając wąż dolny chłodnicy przez rozkręcenie opaski metalowej trzymającej wąż na chłodnicy, uwaga płyn będzie gorący! Połączyć wąż do chłodnicy i zabezpieczyć opaską metalową z powrotem (jeśli nie było zaworka).
- Zalać układ wodą demineralizowaną – ok. 3zł za 5L w markecie (nie wodą z kranu) do stanu maksimum w zbiorniku wyrównawczym.
- Uruchomić ponownie silnik na 10-30 minut – najlepiej 30 i tak ma silnik pracować, warto przejechać się w tym czasie po mieście i wyłączyć silnik. woda demineralizowana wypłukała układ chłodzenia (przewody, blok, nagrzewnica, chłodnica, termostat, zbiornik wyrównawczy).
- Spuścić wodę demineralizowaną z resztkami Liqui Moly i starego płynu do chłodnicy zaworkiem przy chłodnicy z układu lub rozłączając wąż dolny chłodnicy przez rozkręcenie opaski metalowej trzymającej wąż na chłodnicy, uwaga woda będzie gorąca! Połączyć wąż do chłodnicy i zabezpieczyć opaską metalową z powrotem (jeśli nie było zaworka).
- Wlać docelowy nowy płyn do chłodnicy i wykonać punkt 1 w celu odpowietrzenia układu.
- Odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia, bardzo powoli w celu odpowietrzenia układu i gotowe.
- Następnego dnia, jak silnik będzie zimny, sprawdzamy stan płynu i dolewamy do maximum, bo pewnie jeszcze trochę zejdzie.
Opis ze strony producenta (źródło: http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-chlodnicy/oczyszczacz-chlodnicy-2699-detail):
„Zanieczyszczenia układu chłodzenia przyczyniają się do zacinania się termostatu, powodują osłabienie wydajności układu chłodzenia przez co mogą prowadzić do szybszego zużycia silnika, a nawet do jego uszkodzenia.
Oczyszczacz chłodnicy. Zapewnia optymalną pracę silnika, przedłuża jego żywotność. Uwalnia od rdzy, kamienia i innych zanieczyszczeń nawet silnie zabrudzony i przegrzewający się układ chłodzenia. Oczyszcza cały układ chłodzenia i ogrzewania samochodu. Nie zawiera żadnych szkodliwych kwasów ani zasad.
Zastosowanie:
Do wszystkich układów chłodzenia i ogrzewania. 300 ml płynu wystarcza na 10 Iitrów płynu chłodzącego. Kompatybilny ze wszystkimi standardowymi płynami stosowanymi w układach chłodzenia.
W zależności od stopnia zanieczyszczenia płukać układ chłodzenia przez około 30 minut. Wypuścić zanieczyszczenia i przepłukać układ chłodzenia wodą. Następnie napełnić układ chłodzenia płynem odpowiadającym zaleceniom producenta pojazdu.”
Views: 481