Jeżeli w samochodzie ogrzewanie masz kiepskie, np. w delikatne przymrozki, temperatura silnika full, włączasz ogrzewanie i nawiew na połowę mocy i czujesz chłód zamiast bardzo ciepłego powietrza, to masz zakamienioną, a dokładnie osad wapienny zapchał Twoją nagrzewnicę, która znajduje się w środku pojazdu, przez co w mocno ograniczonym zakresie gorący płyn chłodniczy wchodzi do nagrzewnicy w jednostce czasu, a nagrzewnica nie jest w stanie oddać ciepła, bo go po prostu nie ma.
Jakie jest rozwiązanie?
1. Wymienić nagrzewnicę, efekt jest NATYCHMIASTOWY.
lub
2. Wypłukać układ chłodzenia raz, a czasem nawet trzeba 2 razy profesjonalnymi środkami.
Można zrobić to samodzielnie:
Żeby zrozumieć co to jest ten osad, to zobaczcie do swojego czajnika.
Obiegowa opinia, że stosowanie markowych płynów do chłodnicy eliminuje problem, to bzdura, zapewniam.
Zatem jeśli masz problem z ogrzewaniem, nie kombinuj i najlepiej wymień nagrzewnicę i masz kompleksowo problem załatwiony.
Ale mimo wszystko zachęcam najpierw przepłukać cały układ LIQUI MOLY, albo problem zniknie, albo przed wymianą nagrzewnicy i zalaniem świeżym płynem układu, będziesz miał cały układ wyczyszczony z osadu, ew. oleju i syfu.
Jedyne na co MEGA trzeba uważać przy montażu nagrzewnicy, by na 100% nagrzewnica była połączona z przewodami, nie zadbasz o to, to lejąc płyn będziesz miał go na podłodze samochodu 😉.
Podsumowując, słabe ogrzewanie, przepłucz układ, a potem ew. wymień nagrzewnicę! Efekt od razu elegancki!
Oczywiście warto mieć sprawny termostat, by ogrzewanie było ekspresem. Nie używać żadnych kartonów i innych pomysłów.
Na kanale znajdziecie też moje eksperymenty, jak płukanie układu octem lub kamixem, czy nic się nie stanie, no i nic się nie stało, ale takich sposobów nie zalecam ;).
Zapraszam przy okazji do subskrypcji mojego kanału, jeśli lubisz praktyczne poradniki.
W razie pytań, pisz tu, lub lepiej pod filmem w komentarzu na YouTube.
Ciepłej zimy życzę, szkoda się męczyć 😉
Szerokości!
Views: 31