Jeżeli napięcie ładowania jest niższe niż 14V lub wyższe niż 14,5V, to prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze będzie powodował różne objawy, np.:
– wspomaganie kierownicy nie będzie działać poprawnie
– żarówki mijania i inne będą się szybko zużywać (przepalać)
– lampki na desce rozdzielczej / liczniku będą migać, gasnąć, zapalać się jak w choince
– ABS i AIR-BAG kontrolka w desce rozdzielczej może się świecić i te układy nie będą działać.
– elektrolit w akumulatorze się zagotuje, odsłaniając płyty i alternator się uszkodzi
Opcje rozwiązania problemu:
1. Oddać samochód / alternator do regeneracji/naprawy do warsztatu zajmującego się alternatorami
2. Samodzielnie wymienić regulator napięcia i sprawdzić
3. Wymienić samodzielnie cały alternator na inny. Często używany, sprawny możemy kupić na szrocie lub allegro za 60-120 zł, w pełni sprawny. Lepszy oryginał używany, niż nowy zamiennik.
Z takiego całego sprawnego używanego alternatora możemy przemienić regulator napięcia do naszego.
Należy na samym początku zweryfikować, czy klemy są dobrze dokręcone do akumulatora.
Film dotyczy: OPEL ASTRA G 1.6 16V X16XEL 1998 r.
Zobacz, jak wymienić regulator napięcia lub cały alternator: 🙂
Napisz, czy film Ci się przydał. Subskrybuj kanał. Polub film. Udostępnij film dalej.
Moje dobre rady, gdy padnie regulator napięcia w trasie i nie tylko.
Views: 398