Pisał do mnie ostatnio mój widz, że oglądał film, zrobił wszystko według poradnika i dalej śmierdzi… Prawda jest taka, że może i film oglądał, ale nie kupił Bizola czy też Wurtha, a środki te muszą kosztować ok. 30-40 zł, bo działają skutecznie, zabijając drobnoustroje, zarodniki, grzyby, pleśnie, po prostu usuwają to, co śmierdzi z parownika i odpływu klimy.
Dopiero po chwili rozmowy, gdy dopytywałem, to przyznał, że kupił jakiś zwykły odświeżacz z marketu… Helloł, to nie działa!
Dla tych, co mają problem, ale zamiast zrobić robotę właściwie, szukają półśrodków, daję dobrą radę w poradniku wideo, krok po kroku:
Instrukcja:
1. Wyjmij stary filtr kabinowy (będziesz MUSIAŁ wymienić na nowy, nawet nie próbuj przetrzepać i wsadzać ponownie na końcu czyszczenia!!!)
2. Dokładnie oczyść obudowę filtra z liści, owadów, kurzu, szczególnie szpary, szczeliny w dolnej części, gdzie spływa woda do odpływu z parownika.
3. Wlej wodę do obudowy, by sprawdzić, czy odpływ jest drożny i spływa szybko pod samochód.
4. Dokładnie spryskaj parownik Bizolem C30, Wurthem lub innym środkiem do odgrzybiania klimatyzacji (nie mylić z odświeżaczem!!! z marketu za 10 zł) i odczekać z 5-10 minut, przez ten czas tłuste plamy, drobnoustroje, pleśń i inny syf jest rozpuszczany, zabijany i spływa pod samochód, czyli trwa odgrzybianie :).
5. Następnie czynność można powtórzyć, bo w zbiorniku jest preparatu na 2x (warto używać rękawiczek gumowych, czyli chronić skórę, oczy, nos, zapoznaj się z instrukcją na opakowaniu środka, jakie środki ostrożności należy zastosować).
6. Na koniec, gdy wszystko jest suche, czyste, możemy włożyć NOWY FILTR KABINOWY (jak dasz stary, to jesteś DRUCIARZEM i będziesz miał dalej problemy z drobnym smrodem, wentylacja będzie mniej wydajna, szyby będą parować zimą i jesienią :).
7. Teraz możesz włączyć klimatyzację i cieszyć się, że problem ze smrodem załatwiłeś samodzielnie.
UWAGA: Jeżeli będziesz robić robotę byle jak, niedokładnie, to efekt może być połowiczny. Czasem trzeba 2x wykonać czyszczenie parownika, bo jest cały zatłuszczony, zapleśniały, ale zwykle starczy pojedyncze dokładne czyszczenie.
I proszę zawsze robić w ten sposób, a nie jakieś odświeżacze stosować do kanałów wentylacji lub na parownik, to w ogóle nie działa! Czyścimy parownik, obudowę filtra kabinowego i wymieniamy filtr kabinowy i sprawa załatwiona.
Pozdrawiam 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=8Jeu-T1v4ZM
#Klimatyzacja #AC #BizolC30 #Wurth
Views: 145