Opis sytuacji:
- Tylko i wyłącznie ten kierowca zablokował drogę bez sygnalizacji awaryjnej w tym miejscu, żadna inna ciężarówka takiego manewru blokowania drogi nie wykonała.
- Nie było na drodze tej ciężarówki żadnej przeszkody, która byłaby podstawą ominięcia.
- Kierowca ciężarówki nie użył kierunkowskazów przy zmianie pasa ruchu, przez co mógł doprowadzić do wypadku lub tragedii.
- Kierowca ciężarówki nie miał prawa wjeżdżać na wydzielony, zwężony 2.2m pas ruchu zgodnie z oznakowaniem.
- Kierowca ciężarówki złamał conajmniej jeden przepis, a jako zawodowy kierowca nigdy nie powinien tego robić, bo to jego praca, a frustracje, że lewym pasem jadą osobówki powinien wyładować na siłowni.
Jeżeli ktoś żyje w przekonaniu, że skoro ja nie mogę, to innym uniemożliwię, to powinien przemyśleć swoje sprawy.
Jeśli są 2 pasy, to trzeba z nich korzystać do końca zgodnie z przeznaczeniem, by nie powstawały korki długie na kilometry. Jeżeli wyprzedzamy, to nie musimy trzymać się prawej krawędzi jezdni, czyli prawego pasa. Chyba, że ktoś chce, albo nie może, bo np. jest zakaz wyprzedzania przez ciężarówki.
„Artykuł 16 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym stwierdza, że kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
Za naruszenie obowiązku „jazdy prawostronnej” grozi mandat w wysokości od 20 do 500 zł oraz 2 punkty karne.”
źródło i argumentacja: http://szczecin.policja.gov.pl/szm/dzialania-policji/aktualnosci/13176,Ruch-prawostronny-dzialania-szczecinskiej-drogowki.html
Szerokości wszystkim kierowcom!
Views: 5