Tutaj znajdziesz instrukcję, krok po kroku, jaką dla Ciebie spisałem: https://www.forumwiedzy.pl/wymiana-klockow-hamulcowych-opel-zrob-to-sam-jak-wymienic-samodzielnie/
Zobacz też wersję przyspieszają z komentarzem:
Zawsze sprawdź w instrukcji serwisowej swojego pojazdu moment dokręcania prowadnic (prowadników zacisku hamulcowego np. 28 Nm) zacisków i kół (np. 110 Nm), by za pomocą klucza dynamometrycznego dokręcić śruby odpowiednim momentem (siłą).
Nie dokręcaj zbyt mocno, jeśli nie posiadasz klucza dynamometrycznego, bo urwiesz gwint w jarzmie lub śrubie, a potem element będzie do wymiany.
Możesz nałożyć klej do gwintów na gwint prowadnic (prowadników, śrub), by dla pewności się nie odkręcały w trakcie pracy (nie jest to konieczne, ale zalecane).
Najlepiej użyć do czyszczenia powierzchni jarzma i zacisku, kostkę ścierną / gąbkę szlifierską BOSCH FINE (drobna gradacja), pozostawi idealnie równą powierzchnię przed smarowaniem.
Bezpośrednio po wymianie klocków hamulcowych, przed ruszeniem w drogę, kilka razy wciśnij padał hamulca do oporu, by hamulce działały poprawnie, oraz kilkukrotnie z prędkości 80km/h delikatnie zahamuj do 40km/h.
Nie zapomnij sprawdzić poziomu płynu hamulcowego i zakręcić korek zbiornika płynu hamulcowego!
Zapraszam do kupowania części samochodowych u naszego partnera AUTO PARTS, w sklepie www.APARTS.pl – kod rabatowy FORUMWIEDZY lub AUTOFAN w podsumowaniu zakupów wpisujesz i oszczędzasz ;).
Klocki ATE są jednymi z najlepszych, jakie można zainstalować, zatem polecam.
Zestaw do zacisków hamulcowych YATO YT-0611 sprawdził się rewelacyjnie do wciskania tłoka zacisku hamulcowego.
Views: 114