Kilka powodów parowania szyb w samochodzie:
1. Zapchany FILTR KABINOWY kilka lat nie wymieniany: Jeżeli wymieniasz (nie otrzepujesz i nie przedmuchujesz sprężonym powietrzem) filtr kabinowy (przeciwpyłkowy/klimatyzacji) przynajmniej raz w roku (lub częściej, zależnie od zaleceń producenta w instrukcji obsługi pojazdu), to możesz wykluczyć ten element, jako odpowiedzialny za parowanie szyb, no chyba że zauważalne jest to, że powietrze z nawiewów leci znacznie słabiej niż kiedyś. Zdarzyć się też może, że zamiast wymienić filtr podczas serwisu klimatyzacji, filtr stary jest wytrzepany, przedmuchany i wsadzony na swoje miejsce… Wtedy oczywiście filtr będzie odpowiedzialny za parowanie szyb w pewnym stopniu, bo ograniczy dopływ świeżego powietrza. Zakładam w filmie, że każdy z oglądających wie, że filtru się nie czyści, a zawsze wymienia i raz na rok lub częściej, zależnie od zaleceń w instrukcji swojego pojazdu, wykonuje tą czynność.
Jeżeli tak, to filtr tu nie ma nic do gadania, odnośnie parowania szyb.
Zobacz, jak wymienić filtr kabinowy:
2. ZALANA PODŁOGA: Podnieś wykładzinę i zweryfikuj, czy czasem nie masz gdzieś wody na podłodze. Zdarza się czasem, że przecieka uszczelka przy szybie, przy drzwiach, w szyberdachu, cieknie płyn do chłodnicy z nagrzewnicy na połączeniu z przewodami układu chłodzenia wewnątrz pojazdu za konsolą środkową lub coś Ci się wylało, albo nie wymieniasz dywaników materiałowych na jesień/zimę na gumowe i podłoga jest non stop wilgotna/mokra i stąd ciągłe parowanie.
Zobacz, jak usunąć wilgoć z podłogi za pomocą żwirku dla kota:
Możesz też położyć starego typu gazety pod dywaniki i one wsiąkną wilgoć/wodę z wykładziny.
3. Przewozisz w samochodzie mokre rzeczy, często wchodzisz do samochodu z mokrymi buciorami, nie strzepujesz z butów śniegu itp. Nie sprzątasz samochodu.
Zobacz, jak wygląda zalana podłoga:
4. Być może masz cały czas uruchomiony wewnętrzny nawiew powietrza, czyli powietrze z zewnątrz do samochodu się nie dostaje, a to powoduje natychmiastowe parowanie szyb. Być może silnik odpowiedzialny za zmianę pozycji klapki nie działa, cięgno spadło lub linka pękła. Sprawdź to w 1 kolejności. Ew. silnik nawiewu nie działa w ogóle, ale to od razu usłyszysz.
Na filmie o czyszczeniu klimatyzacji zobaczysz po prawej stronie za schowkiem silnik wentylacji, a na jego górze klapkę, która otwiera wewnętrzny obieg lub zewnętrzny, sterowana jest za pomocą przycisku przy przycisku włączenia klimatyzacji.
5. Być może używasz często klimatyzację i masz zapchany odpływ klimatyzacji, stąd też woda w obudowie parownika się zbiera i przelewa na dywaniki podłogowe w samochodzie.
Zobacz jak wygląda odpływ klimatyzacji, musi być DROŻNY:
6. Mieszkasz w górach lub lesie, gdzie warunki są bardzo wilgotne i zaparowanie szyb występuje nawet, gdy w samochodzie wszystko jest perfekcyjnie ok. Czasem tak po prostu jest i nic na to nie poradzisz, nawet gdybyś z samochodu wszystko wyciągnął i szyby zostawił do połowy otwarte.
Jeżeli jednak wszystko co można zrobić, zrobiłeś i szyby Ci parują, a szukasz sposobu na poradzenie sobie z tym problemem, to środek typu ANTYPARA naprawdę dobrze się sprawdzi. Pamiętaj jednak, by nałożyć go na czyste i suche szyby, odtłuszczone, np. płynem do mycia szyb z alkoholem. Powinieneś mieć kilka tygodni spokoju i czynność w razie potrzeby powtórzyć.
Zapraszam do subskrypcji kanału, polubienia filmu i skomentowania, jak Ty sobie radzisz z parowaniem szyb, czy używasz antypary, a może podzielisz się innymi sprawdzonymi metodami?
Views: 8